Zasady współpracy z biurem
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady współpracy klienta z biurem rachunkowym, które umożliwiają skuteczną i bezbłędną obsługę księgowo-kadrową firmy:
- Przekazywanie dokumentów na czas - zgodnie z
umową należy dostarczyć dokumenty za dany miesiąc do 10-go dnia
następnego miesiąca. W przypadku niedostarczenia dokumentów w
określonym czasie istnieje ryzyko nierozliczenia podatków w
terminie.
- Opisywanie dokumentów - należy opisać czego
dotyczy faktura:
* napisz czy jest to koszt/towar/materiał/środek trwały?
* jeśli wydatek dotyczy pojazdu należy wskazać jakiego, np. podać nr rejestracyjny,
* wskazać kod GTU (jeśli dotyczy),
* wskazać czy kontrahentem jest podmiot powiązany. - Przestrzeganie terminów płatności - klient ma
obowiązek opłacić fakturę za usługi księgowe w terminie wskazanym na
fakturze. Wykonujemy usługi na czas, dlatego oczekujemy zapłaty w
ustalonym terminie.
- Komunikacja - należy informować biuro rachunkowe o
wszelkich zmianach w działalności, które mogą wpłynąć na
księgowość.
Biuro informuje o zmianach podatkowych oraz wyliczeniach podatków drogą mailową, dlatego ważne, aby zapoznawać się z nimi na bieżąco.
Ważne, aby pamiętać o tym, że księgowa czy kadrowa nie wie wszystkiego. Może się zdarzyć, że będzie potrzebna pomoc i wsparcie specjalistów z innych dziedzin, np. prawnika, BHP-owca czy doradcy podatkowego. Współpracujemy wspólnie dla dobra Twojego biznesu.