Zasady współpracy z biurem

Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady współpracy klienta z biurem rachunkowym, które umożliwiają skuteczną i bezbłędną obsługę księgowo-kadrową firmy:

  1. Przekazywanie dokumentów na czas - zgodnie z umową należy dostarczyć dokumenty za dany miesiąc do 10-go dnia następnego miesiąca. W przypadku niedostarczenia dokumentów w określonym czasie istnieje ryzyko nierozliczenia podatków w terminie.

  2. Opisywanie dokumentów - należy opisać czego dotyczy faktura:
    * napisz czy jest to koszt/towar/materiał/środek trwały?
    * jeśli wydatek dotyczy pojazdu należy wskazać jakiego, np. podać nr rejestracyjny,
    * wskazać kod GTU (jeśli dotyczy),
    * wskazać czy kontrahentem jest podmiot powiązany.

  3. Przestrzeganie terminów płatności - klient ma obowiązek opłacić fakturę za usługi księgowe w terminie wskazanym na fakturze. Wykonujemy usługi na czas, dlatego oczekujemy zapłaty w ustalonym terminie.

  4. Komunikacja - należy informować biuro rachunkowe o wszelkich zmianach w działalności, które mogą wpłynąć na księgowość. 
    Biuro informuje o zmianach podatkowych oraz wyliczeniach podatków drogą mailową, dlatego ważne, aby zapoznawać się z nimi na bieżąco.

Ważne, aby pamiętać o tym, że księgowa czy kadrowa nie wie wszystkiego. Może się zdarzyć, że będzie potrzebna pomoc i wsparcie specjalistów z innych dziedzin, np. prawnika, BHP-owca czy doradcy podatkowego. Współpracujemy wspólnie dla dobra Twojego biznesu.